tiistai 11. joulukuuta 2012

Vanha vanha sydämeni, älä mulle laula.

11. luukku ”Unelmieni mies”

Tiivistin tämän olennaisesti Emmikselle yksi ilta, että minun unelmieni mies on niinkö Leena, mutta miespuolisena. ;) Semmone vekkuli! Kohtelias ja herrasmies, mutta ei mikään tosikko. Taitava ja kykenevä vittuilemaan, hyvällä huumorintajulla varustettu rehti ja rehellinen, aika perinteinen pohojoisen mies. Jolla on elämäntapa ja harrastukset kohillaan, eli viihtyy luonnossa. Pilikettä silimäkulumassa ja muutenki minun katseeni vangitsevat silimät. Mielellään ihan pitkä mies ja muutenki minun silimään komia. Ennemmin tumma, ko vaalia (ihan blondit ei vaan ole koskaan olleet minun juttu). Myös oikialla tavalla punatukkainen käy. Saa olla tukkaa, tai voi olla kaliju. Tatuointeja, tai sitten ei. Pitää huolta ittestään, mutta ei tartte olla mikään himourheilija. Pieni mahakkuuskaan ei haittaa. Tärkeintä, että näyttää minun silimään hyvältä vaatteet päällä ja myös iliman paitaa. Liiallinen ulukonäöstä ressaaminen ei kuitenkaan sytytä, eli miehen ei mielellään pijä viihtyä peilin eessä tälläämässä ittiään pi’empään ko minä. :) Iällä ei juurikaan merkitystä, yleensä olen tykästynyt ittiäni vanahempiin kavereihin. 

Ja ai niin, kivat käjet. En osaa määritellä tarkemmin, minkälaiset net on, mutta sen vaan aina tietää, jos net on semmoset. :-------D

Pitää pystyä pärijäämään minun kans ja osattava laittaa hanttiin minulle. Ei mikään päällepäsmäri tai minä olen aina oikiassa –tyyppi, mutta ei mikään munaton tossukaan, jolla ei ole omia mielipiteitä tai joka taipuu aina minun tahtoon (ko semmosista meikä tekee valitettavasti lähinnä ovimattoja). Tykättävä myös keskustelemisesta, eli ei voi olla mikään maailman hilijasin mies, koska tämä räpätäti tykkää höpöttää aika mahoton. Taloustyöt ja kodinhoito tulee sujua. Haluan miehen, joka tulee toimeen omillaan, eikä eti itelleen uutta äitiä. Mielellään myös pitäisi elättää ittensä ja tulla toimeen omillaan, ellei nyt sitten vielä opiskele. Muutenki terveen ittevarma suhtautuminen itteen ja elämään. Tasapainoinen, mukava ja hauska. Tykkää viettää yhessä aikaa, mutta jolla on myös oma elämä. Ei alakoholiongelmaa tai muitakaan tämmösiä, mutta järkevä alakoholin käyttö jopa ihan suotavaa, ko en itekään kuitenkaan ole mikään absolutisti. Tupakoinnista en tykkää, mutta ei se nyt minua ihan hirviästi haittaakaan. 

Semmone tyyppi, joka tulee tämän minun ajoittain hyvin haasteellisen persoonan kanssa toimeen ja vielä viihtyy siinä. :D Välillä tuntuu, että meikäläisellä on hirviästi kriteereitä, mutta minä vaan tiiän, mitä minä haluan, ja mikä minua sytyttää. Eikä minulla ole mielessäni mitään semmosta kuvaa, että sen miehen pitää olla just tommonen ja tuon näköinen, vaan kaikista tärkein juttu on kuitenkin se luonne. Ja kokonaisuus. Yleensä, ko luonne ja mielenlaatu miellyttää, niin sillon miellyttää myös naamataulu. Monesti jopa niin, että vaikka ulukonäkö ei ensi näkemällä olisi suuremmin säväyttänytkään, siitä alakaa kuitenki sitten tykkäämään, ko tutustuu toiseen ja huomaa, että kyseessä on kaikin puolin mahtava tyyppi. Voisiko peräti sanoa, että ihastun ihimisissä niitten henkisiin ominaisuuksiin ja ulukonäkö tulee sitten siinä mukana tukevana seikkana. Persoona painaa enemmän, ko ulukonäkö. Ja kyllähän sen vaan tietää, ko se mies on semmone, että heräät aamulla hymyillen tai saat ittesi aivan jumiin nukkumalla koko yön väärällä kylijellä, koska et voi olla tuijottamatta toista.

Briefly in English: 11. hatch of advent calender, "The man of my dreams". Joakim Brodén! Ah, just kidding.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti